Energikonsulent kommer på besøg i efteråret

Et af vores indsatsområder i sejlklubbens og Lystbådehavnens fælles miljø- og klimaplan 2024 er at prøve at få en energikonsulent på besøg i Virksund. Det er lykkedes at komme i betragtning til et gratis konsulentbesøg efter ansøgning til Dansk Sejlunion

Fem sejlklubber er ved udgangen af juni blevet udvalgt til at få besøg i år og Virksund Sejlklub var her den ene  af de få udvalgte klubber.

Energikonsulenten forventes at komme på besøg i Virksund i september eller oktober.

Her vil konsulenten gennemgå energiforsuyning og installationer på lysbådehavnen, på udenoms arealer og i bygninger mv.

Besøget af energikonsulenten vil herefter danne grundlag for de videre energioptimeringer, hvor det giver mening og hvor driftsbesparelser er oplagte.

Ændringerne behøver naturligvis ikke ske over en dag, men kan afpasses behov, økonomi og tid.

God sommer skal lyde fra bæredygtighedsudvalget