Miljø og klima på dagsordenen

Hej hop, hvor det går!

I slutningen af september har der været afholdt andet møde i år i det fælles bæredygtighedsudvalg. Udvalget omfatter repræsentanter fra Lystbådehavn og Sejlklub. Vi blev enige om på mødet at invitere vinterbaderne med i udvalget fra næste møde. Konklusionerne fra mødet kan læses her: Referat fra udvalgsmøde 30. september 2024

På mødet gennemgik vi rapport fra Energikonsulentbesøg. Rapporten rummer nyttige fem anbefalinger til at reducere energi- og varmeforbrug. Rapporten er nu afleveret til lystbådehavnens bestyrelse m.h.p. videre aktioner.

På mødet gennemgik vi indsatsplanen for 2024. Status findes her: Indsatsplan 2024. Sæt gerne et minut af til lige at orientere dig i planen, som rummer en række konkrete indsatser omkring lystbådehavn, fjord og grønne arealer.

Udvalget er faktisk ret stolte af, at de fleste af de aftalte indsatser på generalforsamlingerne i 2024 nu er gennemført. Vi er ovenikøbet nu gået igennem Dansk Sejlunions certificeringsprogram, så vi nu er blevet klassificeret til bronze niveau, Diplom udleveres på generalforsamling i 2025.

Nogle af udvalgets medlemmer har udfærdiget video for brug af tømningsanlægget på Lystbådehavnen. Vi håber, at denne video, som vil komme ud på Lystbådehavnens hjemmeside i løbet af vinteren kan være nyttig, når man skal betjene anlægget de første gange.

Derudover er vi ved at udfærdige indsatsplanen for 2025, som selvsagt er en fortsættelse af de skinner, som er udlagt i 2024.

Tak til udvalgets medlemmer for den hidtidige flotte indsats i 2024.