Vintersejlads i Lemvig er startet

Vintersejlads i Lemvig startede for Virksund Sejlklubs deltagere søndag d. 5. november.
Fire medlemmer var kørt til Lemvig for at deltage i sejladserne om formiddagen. Efter formiddagsprogrammet var der fælles frokost .Lemvig Sejlklub havde også sejlere på vandet om eftermiddagen og to at sejlerne fra Virksund fortsatte med at sejle.
Vinden viste sig fra den mest venlige side, så der var masser af muligheder for at træne vendinger, gennakker sætning og bomninger mv. under sejladserne.
12 medlemmer fra Virksund Sejlklub deltager på skift i sejladserne om søndagen. Fra Lemvig Sejlklub deltager over 20 medlemmer. Flot!
Der var tre J70ére på vandet. Der blev gennemført flere korte sejladser på mellem 15 og 20 minutter. Hver sejlads blev indledt med nedtælling og startprocedure.
Sikkerheden på vandet skal selvfølgelig være i orden. Især når vandet og vejret bliver koldere, skal sejladserne foregå på en betryggende og forsvarlig måde. En RIB båd er på vandet og følger bådene under sejladserne i Lemvig bugten..
Påklædningen skal også være i orden. Sejlertøj, tre under – gerne et lag med uld, gode handsker, sejlerstøvler, hue og muffedise om halsen. det vil også være godt at medbringe skiftetøj.