Forlæng sejlersæsonen og få det sjovere på vandet hele året

I vinter sejler vi i klubbens J70 sejlbåd Lovns Perle i Lemvig. Båden transporteres til Lemvig i oktober. Lemvig Sejlklub og formentlig også Thisted Sejlklub vil deltage med hver deres to J70 både.
Din egen båd står måske på land, så er her en mulighed for at komme ud og sejle en gang imellem. De generelt mildere temperaturer om vinteren betyder, at vi kan sejle flere dage. Det kan med sikkerhed også blive sjovt at sejle sammen med og mod andre både og besætninger.
Sejlerområde: Sejlads vil finde sted i den beskyttede bugt ved byen mellem den gamle havn ved byen og marinaen.
Tidsrum: Vi sejler søndag formiddag i tidsrummet kl. 10 – 12. Derefter vil der være fællesspisning for alle deltagere i Lemvig Sejlklub. Er vi flere deltagere end der er pladser i båden, roteres deltagerne, så alle får sejlet.
Transport: Vi vil køre afsted omkring kl. 0800 fra Viborg/Skive området og køre hjem igen efter sejlads kl. 13. Afhængigt af deltagerantal kan der arrangeres fællestransport, hvor deltagere skiftevis lægger bil til og køre frem og tilbage. Det besluttes, når antallet af deltagere mv. er på plads.
Aktiviteter: Der sejles korte sejladser, hvor der lægges vægt på teknik og bådhåndtering, så der er træning i sejladserne. Vi har aftalt, at der vil ske omskiftning på bådene og mellem besætningerne i den første del af perioden, således at der er tværgående læring og et socialt aspekt.
Sikkerhed: Der vil være mindst en RIB båd i vandet, som følger bådene under aktiviteterne på vandet. Blæser det for meget eller er det alt for koldt sejler ikke.
Påklædning: Sejlertøj efter vind og vejr. Når det bliver koldere, er mere lagdelt tøj, hue og handsker nok påkrævet, men det må vi gøre vores erfaringer med.
Betaling: Det er i princippet gratis at deltage, hvis du har betalt medlemskontingent i Virksund Sejlklub. Dog skal du forudse at betalt et mindre beløb for spisning i Lemvig. Vi taler om 20 kr. for mad og 10 kr. for sodavand og øl pr. gang. Derudover kan være tale om deling af udgifter til kørsel.
Tilmelding: Har du lyst til at deltage hver gang eller en gang imellem, have det sjovt på vandet og forlænge din sejlersæson eller måske høre mere om denne aktiviteter, kontakter du jenskofoed@live.dk. Du bedes tilkendegive din interesse inden onsdag d. 4. oktober. Herefter udarbejdes en plan, når antallet af deltagere er opgjort.