Danmark holder vejret i Skive og Hjarbæk 27. oktober

Et landsdækkende opråb om at stoppe iltsvindet i havet finder sted på søndag d. 27. oktober. Manifestationen skal markere et opgør mod iltsvindet i Limfjorden og andre danske farvande.
Skive
I Skive starter “Danmark holder vejret” manifestationen kl. 11.45 ved badebroen på Strandtangen. Der vil være en kort tale af en politiker fra Skive Byråd.
Hjarbæk
I Hjarbæk starter arrangementet kl. 1130 yderst på molen. Her vil flere byrådsmedlemmer fra Viborg kommune være til stede. Der er annonceret flere talere.
Kl. 12 vil de tilstedeværende begge steder og i øvrigt over hele landet holde vejret i 30 sekunder og manifestationen vil blive foreviget på de sociale medier.
Manifestationen er som sagt landsdækkende og sker synkront over hele landet..
Manifestationen sker på initiativ af naturfredningsforeningen i samarbejde med Danmarks Sportsfiskerforbund, Dansk Sportsdykker Forbund, Dansk Sejlunion og Friluftsrådet, og problemerne med iltsvind vil på lignende vis blive markeret med aktioner i hele landet.

Kom frisk alle voksne som børn – hjælp os med at hjælpe Limfjorden.